15 Kasım 2009

Çatal

Dışarda çatal yemiyeniniz yoktur hemen hemen herkes bilir. Klasik bir tuzlu kurabiye çeşididir. Teyzemin kulakları çınlasın(: Ben çocukken annaneme kalmaya gittiğim zamanlarda teyzem işyerinden evi aradığında gelirken sana ne alayım diye sorardı. Ben de hemen atlar teyzeeee çatal alırmısın derdim. O zamanlar vazgeçilmezimdi. Uzunca bir dönem yemedim. Geçenlerde tarifini görüp not etmiştim ve bugünde binbir hevesle yapıverdim.

Lezzeti tadı güzeldi. Ağızda dağılan tuzlu kurabiye sevenler için birebir uygulanabilecek tarif diyebilirim.

Malzemeler:
• 250 gram margarin (oda sıcaklığında)
• 1,5 tatlı kaşığı tuz
• 1,5 tatlı kaşığı toz şeker
• 1,5 tatlı kaşığı mahlep
• 1 çay kaşığı kabartma tozu
• Yarım su bardağı süt
• 3,5 - 4 su bardağı un.

Üst malzemesi için:
• 2 yumurta sarısı
• çörek otu

Yapılışı:

Bütün malzemeleri yoğurma kabına alıp unu yavaş yavaş ekleyin. Ele yapışmayacak
düzeyde kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın.
Çubuk şeklini verin ve 3 tane çubuk şeklini verdiğimiz hamuru çatal biçiminde kenarlarından birleştirin.Şekillendirdiğimiz hamuru yağlı tepsiye yerleştiriyoruz.
Üstüne yumurta sarısı sürüp, çörek otu serptikten sonra fırına veriyoruz:)
Fırını 180 ºC’ye ayarlayın.Eğer turbo fırınınız varsa ayarı biraz daha düşürün.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder