15 Kasım 2009

Elmalı Pare


Kaç gündür buzdolabında kalan elmaları değerlendirmek adına ne yapıcağımı düşünüp duruyordum. Ne yapsam ne yapsam çırpınıp durdum kaçgündür. Elmaları nasıl değerlendirsem diye. Sonunda nette gezinirken armutlu pay tarifi gördüm. Tabiki ben armutlu pay tarifindeki şekli klasik elmalı kurabiye tarifiyle bütünleştirdim ve ortaya karışık yepyeni görünümlü elmalıpareler çıktı(: Aslında elmalı kurabiye ya da elmalı pay da diyebiliriz. Ama elmalıpare daha hoş ve kulağa daha sevimli geldiği için onlar benim için şimdilik elmalıpare olarak tarifi marufta yerini alsınlar(:

Malzemeler:

  • 1 paket margarin (oda sıcalığında)
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartmatozu
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 4 su bardağı )

İç malzemeleri:

  • 3 adet orta boy elma(ben 2 adet büyük elma kullandım)
  • 1 çay bardağı cevız içi
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 3 çorba kaşığı şeker

Yapılışı:

  1. Elmaları rendeledikten sonra. İçine ceviz içini,şekeri ve tarçını karıştırın, elmalar suyunu salıp çekene kadar pişirin.
  2. Hamuru hazırlamak için genişce bir kabın içerisine margarin, yumurta, süt, şeker, kabartmatozu ve vanilyayı ilave edin. Yavas yavas unu ilave edip, hamur unu yedikce siz takviye yapın 4 su bardagı kadar un kafi gelecektir.Kulakmemesi yumuşaklığında bir hamur elde edin.
  3. Hamuru merdaneyle açıp çorba kasesiyle yuvarlak kesin ve kestiğimiz yuvarlakları cupcake yapımında kullandığımız 12'li cupcake kalıbının birine kenarları fırfırlı olacak şekilde yerleştirin. Bu işlem 16 tane olana kadar tekrarlayın ve kalıbı yağlamayı unutmayın.
  4. Sonra 175 derecede çok az pembeleşene kadar fırınlayın. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serperekfıstık ilave ederek servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder